O marca este un instrument esential al strategiei de marketing, pentru ca prin intermediul acesteia se face distinctia clara dintre un serviciu sau un produs si restul din gama lor specifica. Prin diferentiere sau prin identitatea marcii, aceasta poate fi identificata dintre mai multe tipuri de marci, contribuind astfel la consolidarea relatiei dintre brand si consumator. O marca nu este doar un simplu instrument de marketing, pentru ca strategia sa se dezvolta pe mai multe paliere, dintre care unul foarte important este cel care confera unei marci un rol de promisiune pe care si-o va tine in fata consumatorului care o alege din gama sa de produse.
Pentru a preveni o alta companie sa foloseasca acelasi nume sau aceleasi elemente vizuale ca ale marcii pe care o detineti, procesul de inregistrare a marcii devine necesar. Acest proces are drept obiectiv protectia marcii si asigurarea din punct de vedere legal a neutilizarii acesteia de catre o terta persoana fizica sau juridica, indiferent de domeniul in care doreste sa o implementeze. Pentru a obtine o marca inregistrata, recunoscuta de obicei prin semnul ®, se impune o procedura de inregistrare a marcii la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), organul administratiei publice cu autoritate unica pe teritoriul Romaniei care asigura protectia proprietatii industriale conform ultimelor norme si legislatiei in vigoare.
Procedura de inregistrare a marcilor a fost simplificata si accelerata prin aparitia noiilor prevederi cuprinse in legea 84/1998 (republicata) intrate in vigoare la data de 10.05.2010. Pentru a obtine o marca inregistrata, nu este indeajuns doar inregistrarea numelui, ci pot fi luate in considerare toate elementele vizuale si figurative, precum desene, schite, forme ale literelor, culori sau paleta cromatica specifica, dar si forma produsului si chiar ambalajul acestuia.
Toate acestea fac parte din specificul unei marci inregistrate si trebuie luate in calcul in demersul legislativ de inregistrare a marcii. Iata care sunt, in esenta, principalele etape ale procedurii de inregistrare:
Dupa cum se poate observa, teoretic, acum este posibila inregistrarea unei marci in maxim 6 luni de zile de la depunere. Noutatea absoluta adusa de noua lege a marcilor este faptul ca OSIM nu mai apara din oficiu drepturile anterioare, aceasta sarcina ramanand la latitudinea titularilor.
Din aceasta cauza, pentru toti titularii de marci, este imperios necesara urmarirea bazelor de date pentru a evita intentiile de inregistrare ale unor marci similare sau identice cu cele existente deja.
Daca marca dumneavoastra se dezvolta si pe plan international, unde are o concurenta specifica domeniului, atunci intervine necesitatea inregistrarii marcii internationale, pentru ca aceasta sa nu poata fi folosita de alte companii concurente. Astfel, o marca inregistrata pe plan national are o sansa foarte mare sa aiba o reputatie mult mai mare si sa fie recunoscuta mult mai usor de catre consumatorii specifici acesteia.
Prin extinderea marcii inregistrate pe plan national, prin depunerea unui formular la Organizatia Mondiala a Proprietatii Intelectuale (OMPI) in care se desemneaza tarile dorite pentru extindere
Prin depunerea unei cereri de inregistrare a unei marci europene la EUIPO, pentru obtinerea protectiei in toate statele membre ale Uniunii Europene.
Firma online protectie-marci.ro se asigura ca, indiferent de cerintele dumneavoastra, avem pachetul de inregistrare a marcii special conceput pentru planul pe care il aveti. O marca inregistrata reprezinta un mod unic prin care va puteti proteja planul de marketing in care ati investit capital, timp si multe idei originale!